Askar ni dikepung oleh IS Sniper dan ditembak pada bila2 masa. Saat akhir dia guna cara bijak ni larikan Diri, lebih menarik dari filem

Ringkasan Video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)
Peperangan kerap berlaku kat negara-negara seperti Arab. Salah serorang askar dalam video ni yang sembunyi kat belakang batu, tidak dapat larikan diri sebab ada IS Sniper sedang tembak dia. Batu di depan dia tu digunakan sebagai bahan pelindung supaya askar tersebut tidak dapat ditembak mati.

Askar ni tidak dapat lari, kalau lari dari batu tu akan terus ditembak oleh IS Sniper. Tambahan pula peluru askar tersebut nampaknya telah habis guna. Tidak dapat lawan balik dah. Kena fikir satu cara untuk larikan diri nie.

Tanpa fikir banyak, askar tersebut tanggalkan topi dia, dan guna satu kayu panjang letak di bawah topi, lepas tu guna kayu panjang tu bergerak-bergerak kat atas batu, buat IS Sniper tu ingat topi tu ialah dia yang sedang bergerak, tengok dapat tipu IS Sniper tak.

Dia tunggu masa yang paling sesuai untuk larikan diri. Bila IS Sniper tu “rehat” seketika untuk menembak, dia buang topi tu ke satu arah, buat IS Sniper tu ingat dia lari ke arah tu. Dalam saat yang sama, dia cepat-cepat lari ke arah yang bertentangan, akhirnya berjaya larikan diri daripada tembakan IS Sniper tu.

Harap dunia kita ni akan kurangkan lagi peperangan sebab peperangan akan buat banyak orang hidup dalam keadaan yang sengsara. Jom sama-sama kita lihat video ni

Kenapa ada kereta di tengah hutan? Dua remaja yang menemuinya terkejut bila mereka periksa di dalam ada yang membuat mereka ternganga tak percaya

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)

Sebuah misteri di dalam hutan kini berhasil dijumpa oleh dua remaja yang berlepak kat dalam hutan. Bila mereka lepak kat hutan, mereka jumpa sesuatu yang tak patut muncul di dalam hutan.

Mereka menemui sebuah kereta di tengah hutan. Kereta yang mereka temui nampaknya terperangkat di dalam hutan, kereta itu pun langsung buat kedua-dua remaja tu curiga dan berusaha memeriksa keadaan kereta tersebut. Setelah diperiksa, kedua-dua remaja yang tadi jumpa dalam kereta tersebut rupa-rupanya ada seorang pemuda.

Pemuda tersebut telah tersesat di dalam hutan selama dua hari. Ini buat kedua-dua remaja tu terkejut!! Sudah dua hari, maksudnya pemuda tu tidak makan selama dua hari dah. Tapi mereka periksan pemuda tu, pemuda tu pun nampak cam baik-baik sahaja. Kedua-dua remaja pun terus menghubungi ibu bapa pemuda tu, sebab sudah dua hari tersesat di dalam hutan, bateri telefon bimbit pemuda tu pun juga habis dah.

Punca yang menyebabkan pemuda tu sesat di dalam hutan tidak dapat dikenal pasti. Tapi yang penting ialah kalau nak lepak kat hutan, harus lah cari kawan atau sekumpulan orang bersama-sama, kalau ada sesuatu yang berlaku, ada orang boleh tolong. Kat dalam hutan juga sangat bahaya, takut nanti kalau ada harimau ke binatang buas ke datang susah nanti. Tonton video ni untuk info yang selanjutnya.
Sila tonton video:

SUMBER

Sumber : http://kakitular.com

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *